OK-KART MARANELLO Racing vstupuje do nové sezony

01JIŽ UPLYNUL MĚSÍC OD POSLEDNÍHO ZÁVODU MOTOKÁR V LOŇSKÉM ROCE A TEPLICKÝ OK-KART MARANELLO RACING SE JIŽ PŘIPRAVUJE NA NOVOU SEZONU.

 


02

Úvodem si pojďme připomenout již zmíněný závod, který zakončoval rok 2012. Odjel se 28. prosince na Autodromu v Sosnové a OK-KART MARANELLO Racing měl hned několik motokár na startu. Byl to vytrvalostní závod, jenž byl vypsán na 3 hodiny, a za volantem každé motokáry se střídalo hned několik jezdců. Posádky s ambicemi na nejlepší umístění jsme měli dvě, a to OK-KART Wasabi Racing (Aleš Burger/ Ondřej Kočka) a OK-KART Maranello I. (Jan Filip, Jonas Hrdlicka, Stanislav Křivánek). V prvně jmenovaném týmu měl po boku Aleše Burgera původně startovat Petr Kocián, ale ten byl nakonec nahrazen aktuálním Mistrem České republiky v kategorii KF2 – Ondřejem Kočkou.


Postavení na startu určoval los, a i ten byl pro náš tým velice příznivý, když Jonas Hrdlicka startoval z první pozice a Ondřej Kočka stál na startu jako šestý. Po startu ovšem nezaváhal a již během prvního kola se ujal vedení. Při spolupráci s Ivošem Poláškem udávali tempo závodu, když ujížděli zbytku startovního pole a své pozice si několikrát vyměnili. Jonas Hrdlicka začal své tempo lehce vlažněji, ale to netrvalo dlouho, protože během hodiny své jízdy v motokáře dostal tým na druhé místo. Ondřej Kočka lehce chyboval naopak na konci svého stintu, a předával tak motokáru na třetím místě. Po třetině závodu jsme měli v TOP-3 dvě motokáry, a to druhý OK-KART Maranello I. (aktuálně jedoucí Jan Filip) a třetí OK-KART Wasabi Racing (Aleš Burger). Jan Filip pokračoval v tempu nasazeném Hrdlickou a rychlost týmu potvrdil zajetím absolutně nejrychlejšího kola celého závodu. Aleš Burger vydržel na trati ze všech jezdců na nejvyšších příčkách nejdéle a předával motokáru na první pozici, opět Kočkovi. Ten se na čele držel celý svůj stint a díky rychlejší zastávce v boxech vyjížděl Burger do závěrečných kol s náskokem téměř celé minuty. Jenže technické problémy a drobné jezdecké chybičky způsobily, že o náskok během celé hodiny přišel a v posledním kole byl předjet jiným jezdcem. Do cíle tedy dorazil tým ve složení Aleš Burger a Ondřej Kočka na druhém místě. Druhá posádka skončila na místě šestém, když se v poslední hodince vystřídali za volantem ještě Stanislav Křivánek a opět Jan Filip. Během závodu ovšem tato motokára kolidovala a s nabouraným řízením již nešlo dosahovat tak kvalitních časů a museli svou příčku přenechat jiným. I tak lze ale považovat XII. Zimní pohár pro náš tým za úspěšný, protože jsme měli jednu posádku na stupních vítězů a celkem čtyři týmy v TOP-10. Bohužel tomu chyběla zlatá koncovka, o kterou jsme se ale připravili vlastními chybami v posledních metrech závodu. Nezbývá, než tuto „hořkosladkou“ koncovku sezony přijmout a vítězům pogratulovat.


Nyní se ale plně soustředíme na letošní rok a program a plány jsme oproti uplynulým letem trochu pozměnili. Tahounem celého týmu by měl být s největší pravděpodobností tradičně teplický Ondřej Kočka, který bude startovat v kategorii KF (dříve KF2). Jeho prioritou ovšem už nebude Mistrovství České republiky, kde loni dosáhl vrcholu, ale bude se soustředit především na mezinárodní Mistrovství Německa, které je právem považováno za nejprestižnější národní šampionát na světě. Vrcholem by pak měla být v jeho případě účast na Mistrovství světa, které se letos jede na okruhu „PF International“ na britských ostrovech a pak na okruhu, který je součástí okruhu pro Formuli 1 v Bahrainu.


Další změnou je, že po tříletém působení tým opustil Jan Filip, který se přesouvá do seniorské kategorie Rotax a své šance zkusí v barvách jiného týmu. Přejme mu tedy hodně štěstí a mnoho úspěchů.


Změnu prožívají také naši „Hondaři“, pro něž se mění především předpisy. V letošním roce již nebudou soutěžit o titul Mistra republiky, ale pouze o titul Vítěze národního poháru. A to jak ve sprintech, tak i ve vytrvalostních závodech. To znamená, že jak Hondám, tak i ostatním „pohárovým“ kategoriím klesl statut, což není až tak špatná zpráva, jak by se mohlo zdát. O to více stoupne úroveň „mistrovských“ tříd (KZ, KFJ, KF), což je pro český karting určitě dobře. Další změna se týká motoru, konkrétně se jedná o povolení nové specifikace, která má trošku jiné parametry, výkonnostně by však ve starém a novém provedení motoru neměl být zásadní rozdíl.


V neposlední řadě bude naše barvy hájit i Jiří Poživil, kterého čeká comeback po vážnější nehodě, kterou si prošel v říjnu při mezinárodním finále kategorie ROK, které se jelo v italském Lonatu. Jeho program pro letošní rok ovšem stále není jasný vzhledem ke zdravotním důvodům (nesouvisející s výše uvedenou nehodou). Možnosti jsou v podstatě dvě, a to buď setrvání v kategorii ROK nebo přestup do kategorie KF, kterou si již vyzkoušel při posledním závodě Mistrovství ČR roku 2012 a nevedl si vůbec špatně. Vše záleží na tom, kdy bude schopen sednout za volant motokáry.


Nyní čekáme, až se umoudří počasí, abychom mohli začít trénovat, a to nejpravděpodobněji v západočeském Chebu, nebo na německých tratích Wackersdorf či Ampfing, kde se jede první závod německého mistrovství (DKM), a kde bude startovat v kategorii KF Ondřej Kočka.

 

Komentáře

Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.